Κοινωνική φοβία ή διαταραχή κοινωνικού άγχους
 
Ψυχίατρος Ψυχοθεραπευτής

Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας
Γνωστικής Συμπεριφορικής Ψυχοθεραπείας
( www.gacbp.com )

Παύλου Μελά 26, 5ος όροφος, Θεσσαλονίκη 54622
Τηλ.: 2310230732
  Αρχική σελίδα
Βιογραφικό Γνωστική Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία Φαρμακευτική Αγωγή Σύνδεσμοι Επικοινωνία
 
Ενημέρωση    
     
Η σωματική άσκηση βοηθάει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης

      Η άσκηση μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στα καταθλιπτικά συμπτώματα. Οι ερευνητές προσθέτουν ότι θα χρειαστούν περισσότερες μελέτες για να καθοριστεί ο τύπος και η ένταση της άσκησης, έτσι ώστε αυτή να είναι περισσότερο αποτελεσματική, αλλά και για να εκτιμηθεί η διάρκεια που μπορεί να έχουν τα ευεργετικά αποτελέσματα.



      Η γυμναστική μπορεί να συντελέσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης, υποστηρίζει ανασκόπηση στοιχείων που δημοσιεύεται στην The Cochrane Library. 

      Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου στη Σκοτία, με επικεφαλής την Δρ Τζίλιαν Μεντ, ανέλυσαν στοιχεία από παλαιότερες μελέτες και διαπίστωσαν ότι όσοι αθλούνταν είχαν μέτρια μείωση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων τους, συγκριτικά με εκείνους που δεν έκαναν καμιά δραστηριότητα, όπως τεχνικές χαλάρωσης ή φαρμακευτική αγωγή.

      «Η ανασκόπηση παρέχει επιπλέον στοιχεία ότι ενδεχομένως και να υπάρχουν κάποια πρόσθετα οφέλη από τη γυμναστική. Αν και οι συνηθέστερες θεραπείες είναι τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα και η ψυχοθεραπεία, πολλοί ασθενείς αναζητούν εναλλακτικές θεραπείες και πολλοί γιατροί προτείνουν τη γυμναστική ως καλή λύση», εξηγεί η ερευνήτρια. Αυτή η τάση την οδήγησε να επαναξιολογήσει όλα τα διαθέσιμα στοιχεία στην επιστημονική βιβλιογραφία, περιλαμβάνοντας μελέτες που είχαν γίνει μέχρι τον Μάρτιο του 2013, και συνέκριναν τη σωματική άσκηση μεταξύ ατόμων με κατάθλιψη και άλλων δραστηριοτήτων ή απουσία θεραπείας. Τελικά, κατέστη εφικτός ο συνδυασμός δεδομένων από 35 κλινικές μελέτες που αφορούσαν συνολικά 711 άτομα, τα οποία με τυχαία επιλογή είχαν ακολουθήσει πρόγραμμα γυμναστικής και 642 που επίσης τυχαία είχαν ενταχθεί σε ομάδες ελέγχου. Επειδή οι μελέτες χρησιμοποιούσαν διαφορετικές κλίμακες αξιολόγησης της κατάθλιψης, μετέτρεψαν τα αποτελέσματα σε μια κλίμακα μέτρησης για να συγκρίνουν τις ομάδες εκγύμνασης με τις ομάδες που δεν αθλούνταν. Με βάση αυτή τη νέα κλίμακα, η διαφορά 0,2 βαθμών μεταξύ των ομάδων αντιπροσώπευε μικρή επίδραση, 0,5 μέτρια και 0,8 μεγάλη. Τελικά, παρατηρήθηκε διαφορά 0,62 βαθμών στα καταθλιπτικά συμπτώματα υπέρ των ατόμων που έκαναν γυμναστική.

      Σε μια μελέτη που είχε γίνει το 2007, για παράδειγμα, οι ερευνητές είχαν παρατηρήσει ότι το 45% των ατόμων που είχε κάνει γυμναστική δεν πληρούσε μετά από τέσσερις μήνες τα κριτήρια διάγνωσης της κατάθλιψης, συγκριτικά με το 31% αυτών που είχαν πάρει εικονικό χάπι. Σε μια άλλη έρευνα του 2002, το 55% των ηλικιωμένων παρουσίασε σημαντική μείωση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων μετά από 10 εβδομάδες γυμναστικής, συγκριτικά με το 33% αυτών που απλώς έκαναν ενημερωτικές συνεδρίες, το ίδιο χρονικό διάστημα. Η διαφορά μεταξύ των ομάδων, ωστόσο, μειωνόταν όταν οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από έξι κλινικές μελέτες υψηλής επιστημονικής ποιότητας. Αλλά και πάλι, η γυμναστική μείωνε τα καταθλιπτικά συμπτώματα όσο και η ψυχοθεραπεία και τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα. Όμως, η Δρ Μεντ σημειώνει ότι η ερμηνεία των αποτελεσμάτων σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι προσεκτική.

      «Δεν γνωρίζουμε ακόμη με ποιον τρόπο η γυμναστική επηρεάζει την κατάθλιψη. Υπάρχουν αρκετοί μηχανισμοί αλλά η διαθέσιμη βιβλιογραφία δεν επαρκεί για να καταλήξουν σε οριστικά και ασφαλή συμπεράσματα», τονίζει. Πάντως, από την ανασκόπηση προκύπτει ότι η καλύτερη μορφή γυμναστικής για την καταπολέμηση της κατάθλιψης είναι εκείνη στην οποία ο ασθενής μπορεί να μείνει πιστός σε βάθος χρόνου.

Πηγή: health.in.gr



 
Ακολουθήστε μας :
 
 
site created and hosted by